Al 35 jaar de marktleider in de Randstad

  085-0491583   Laan der Continenten 182, 2404 WE Alphen aan den Rijn

Neem contact met ons op

Vragen? Wij zijn er voor u.

Vul het contactformulier hieronder in. Dan nemen wij snel contact met u op.

Uw gegevens worden worden nooit aan derden verstrekt. Zie onze privacy verklaring om te zien hoe wij met uw gegevens omgaan.

Veel gestelde vragen

Heeft u niet het antwoord gevonden dat u zocht? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder. 

Welke typen taxatierapporten zijn er?

Conform de richtlijnen van het NRVT kunnen er 3 typen taxaties worden opgesteld.

  1. De volledige taxatie. Dit is de meest uitgebreide taxatie die wij voor u kunnen verzorgen en is qua mate van diepgang van het onderzoek en de inhoud van het taxatierapport de meest uitgebreide vorm. Er vindt altijd een interne en externe inspectie van het object plaats.
  2. De hertaxatie. Een hertaxatie kan uitsluitend worden uitgevoerd indien er in de voorgaande 36 maanden tenminste één volledige taxatie door dezelfde Register-Taxateur of hetzelfde taxatiebedrijf is uitgevoerd.
  3. De markttechnische update. Wanneer er binnen 24 maanden na de volledige taxatie en/of hertaxatie opnieuw een taxatie nodig is dan kan worden volstaan met een markttechnische update. In beginsel is er geen opname ter plaatse nodig. 
Taxeren jullie voor iedere bank?

Basis Taxaties & Consultancy taxeert in beginsel voor iedere Nederlandse bankinstelling. Het kan voorkomen dat de bank zelf de taxatieopdracht wenst te verstrekken aan de taxateur. In dit geval nemen wij contact op met de betreffende bank en/of intermediair.

Kunt u een waardeverklaring opstellen?

De richtlijnen van het NRVT laten sinds 2016 geen waardeverklaring meer toe. Wij gaan graag met u of uw accountant/notaris in overleg om te komen tot een passende oplossing.

Wat is een taxatie Grootzakelijk Vastgoed?

Wanneer u een vastgoedobject met een marktwaarde van meer dan € 5.000.000,- wilt laten taxeren dan is het noodzakelijk dat de uitvoerende taxateur is ingeschreven in de kamer Bedrijfsmatig Vastgoed van het NRVT met een aantekening GZV (Grootzakelijk Vastgoed). Ook als er sprake is van exploitatie gebonden vastgoed (bijvoorbeeld een tankstation of een bioscoop) dan is een aantekening GZV nodig. Basis Taxaties & Consultancy beschikt over een team met 4 taxateurs die beschikken over de aantekening GZV.

Wat is een Buy-to-Let taxatie?

Een Buy-to-Let taxatie betreft een taxatie van een verhuurde woning en/of een nog te verhuren woning. Wij voeren deze taxatie graag voor u uit. Houd er rekening mee dat het voor een dergelijke taxatie belangrijk is dat er een energielabel aanwezig is. Onze doorlooptijd voor een Buy-to-Let taxatie bedraagt ongeveer één week na inspectie.

Vul het formulier in

Bel mij terug

Laat uw telefoonnummer achter en ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Of bel ons kantoor

085-0491583

Vul het formulier in

Bel mij terug

Laat uw telefoonnummer achter en ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Of bel ons kantoor

085-0491583